Mer information
Om telefonpassning
Varför telefonpassning?
Genom att ge bättre telefonservice stärker ni er konkurrenskraft och lönsamhet!
Ett personligt svar är alltid trevligare än ett förinspelat svarsmeddelande. Med hjälp av telefonpassning förmedlar ni alltid ett professionellt intryck till era kunder genom att ge dem snabba och personliga svar, även när ni inte själva har möjlighet att ta emot samtal.
Att ha telefonpassning hos Diatel är tryggt och enkelt
Vi har lång erfarenhet från att hjälpa både små och stora företag med svarstjänster. Ni bestämmer själva när ni behöver hjälp, och kopplar då lätt in och ur er med endast några knapptryckningar. Prova oss!
Vi kan hjälpa er oavsett om ni behöver tillfällig hjälp med att svara i telefon, eller söker en permanent telefonväxeltjänst
Ni kanske redan har en egen telefonist men ni vill öka servicenivån eller tillgängligheten till era kunder. Vid tillfällen då er ordinarie telefonist blir överbelastad så kan vi snabbt hjälpa er med att ta emot de samtal som ni själva inte hinner svara på. Om ordinarie personal inte kan svara p.g.a. sjukdom, möten, utbildning, semester, vård av barn etc. Låt oss då ta över hela ansvaret för växeln.
Hur fungerar telefonpassning?
1
Ni aktiverar telefonpassningen med hjälp av några enkla knapptryckningar.
2
Vid inkommande samtal svarar en av våra telefonister med det svarsmeddelandet ni angett i era inställningar.
3
Samtalet aviseras till efterfrågad person som då enkelt kan instruera oss att antingen koppla fram telefonsamtalet, eller låta oss ta ett meddelande som vi skickar till er via SMS och/eller E-post.
Våra telefonister följer alltid era angivna instruktioner noggrant och ger ett personligt och professionellt intryck.
Ni kan välja att ange olika instruktioner baserat på vem som ringer, och på så sätt ”filtrera” så att vi endast kopplar fram de samtal till er som ni önskar. Inga fler telefonförsäljare!
Genom att lämna ämnesspecifika instruktioner till oss, kan vi på ett naturligt sätt förmedla viktig information, svara på enklare frågor om ert företag, era tjänster eller produkter.
Via kontrollpanelen kan ni enkelt ange hur ni vill att vi svarar, vart vi skall koppla samtal eller vart vi skall skicka meddelanden.
All information som hanteras av våra telefonister behandlas med sekretess.